Regulamin sklepu internetowego RGB Automatyka obowiązujący od 01.01.2021 r.
Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży przez RGB Elektronika Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. z siedzibą we Wrocławiu za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego pod adresem www.rgbautomatyka.pl, w tym warunki składania przez Klientów zamówień towarów oferowanych przez Sklep, zasady dostarczania zamówionych towarów Klientowi, sposób i termin zapłaty ceny, uprawnienia związane z odstąpieniem od umowy oraz zasady składania reklamacji.
Ponadto Regulamin określa zasady i warunki świadczenia przez RGB Elektronika Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. z siedzibą we Wrocławiu nieodpłatnych usług drogą elektroniczną - prowadzenia Konta Klienta.
Właścicielem sklepu internetowego RGB Automatyka jest RGB Elektronika Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą we Wrocławiu.
Dni robocze – wszystkie dni tygodnia z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
Czas realizacji zamówienia – okres, w jakim Sklep przekaże zamówienie przewoźnikowi realizującemu wybraną przez Klienta formę dostawy.
Opis produktu – przypisana do każdego towaru oferowanego na stronie internetowej Sklepu informacja o dostępności towaru w Sklepie, czasie realizacji zamówienia, koszcie dostawy oraz okresie gwarancji.
Indywidualny przedsiębiorca o uprawnieniach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą (przedsiębiorca jednoosobowy) zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, która nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają zdolność prawną, posiadająca Konto Klienta lub zawierająca umowę ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, który zawiera za pośrednictwem Sklepu umowę ze Sprzedawcą w celach niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto Klienta – utworzony po rejestracji indywidualny panel administracyjny Klienta w ramach Sklepu służący m.in. do realizacji składanych zamówień, sprawdzania historii zamówień, danych dotyczących wpłat i nadpłat z tytułu zamówień.
Regulamin – niniejszy dokument.
Przelew elektroniczny – płatność wykonywana przez Klienta z konta bankowego, za pośrednictwem systemów płatności on-line, np: PayU, PayPal.
Przelew bankowy – płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe lub stacjonarne.
Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.rgbautomatyka.pl, sprzedający towary za pośrednictwem Internetu.
Sprzedawca – RGB Elektronika Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Jana Długosza 2-6, 51 – 162 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000750271, NIP: 8951985034, dane kontaktowe: telefon: +48 71 3251505 (opłata, jak za połączenie standardowe – wg cennika właściwego operatora), adres e-mail: [email protected].
a) komputer z dostępem do Internetu i zainstalowaną przeglądarką internetową;
b) przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 9 lub Chrome 15 lub FireFox 10 lub Opera 11 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą CSS i JavaScript;
c) włączona obsługa plików cookies;
d) posiadanie aktywnego adresu e-mail.
a) ingerencję w korzystanie ze Sklepu przez inne osoby, w tym uniemożliwienie korzystania z niego innym Klientom,
b) ingerencję w zawartość Sklepu.
a) z wykorzystaniem posiadanego przez Klienta Konta,
b) bez konieczności zarejestrowania Konta przez Klienta.
a) wejść na stronę Sklepu;
b) wybrać towar będący przedmiotem zamówienia i kliknąć przycisk „wybierz”, a następnie „dodaj do koszyka”;
c) przejść do koszyka (https://www.rgbautomatyka.pl/pl/checkout/cart/) i wybrać ilość i rodzaj zamawianego towaru;
d) kliknąć przycisk „do kasy” i przejść do formularza zamówienia. W formularzu zamówienia wpisać swoje dane oraz adres, na który ma nastąpić dostawa towaru. Klient może dodatkowo wyrazić zgodę na złożenie Konta Klienta i wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych;
e) wybrać sposób dostawy towaru;
f) wybrać sposób płatności;
g) sprawdzić poprawność danych oraz zapoznać się łącznym kosztem zamówienia;
h) zapoznać się z Regulaminem i następnie zaznaczyć, że akceptuje się Regulamin;
i) kliknąć przycisk „składam zamówienie z obowiązkiem zapłaty”;
j) dokonać płatności w przypadku wyboru płatności PayPal lub PayU/przelewem/szybkich płatności.
a) anulowanie całości zamówienia (w takim przypadku Klient zwolni Sprzedawcę z obowiązku realizacji zamówienia; w przypadku opłacenia przez Klienta zamówienia Sprzedawca dokona niezwłocznie zwrotu wpłaconych środków przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami, lub wiąże się z kosztami, a Klient wyraźnie zgodził się na ich poniesienie);
b) anulowanie zamówienia w części, w której jego realizacja nie jest możliwa = w takim przypadku Klient zwolni Sprzedawcę z realizacji zamówienia w zakresie, w jakim nie jest ona możliwe do spełnienia. W przypadku opłacenia przez Klienta zamówienia Sprzedawca dokona niezwłocznie zwrotu wpłaconych środków przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient (chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami, lub wiąże się z kosztami, a Klient wyraźnie zgodził się na ich poniesienie) z pomniejszeniem o cenę pozostawionych towarów w ramach Zamówienia oraz kosztu ich dostawy.
a) wskazane są jako ceny netto, jak i ceny brutto czyli zawierające podatek zawierające podatek od towarów i usług (VAT),
b) podawane są w złotych polskich, euro, dolarach amerykańskich i funtach brytyjskich,
c) nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy,
d) nie zawierają informacji dotyczących ewentualnych opłat celnych.
a) za pośrednictwem firmy kurierskiej,
b) poprzez osobisty odbiór Klienta.
a) płatność przy odbiorze,
b) przelew bankowy, przelew elektroniczny.
a) przy płatności kartą płatniczą – nie później niż w terminie jednego dnia roboczego po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności,
b) w przypadku przelewu bankowego i elektronicznego – nie później niż w terminie jednego dnia roboczego po wpłynięciu wpłaty na rachunek bankowy Sklepu,
c) przy płatności przy odbiorze – nie później niż w terminie jednego dnia roboczego po przesłaniu Klientowi przez sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia zgodnie z § 3 ust. 8 Regulaminu.
a) przez wadę fizyczną należy rozumieć niezgodność towaru z umową sprzedaży, w szczególności jeżeli towar:
b) przez wadę prawną należy rozumieć niezgodność towaru z umową sprzedaży, w szczególności jeżeli towar:
Klient uprawniony z gwarancji dokonuje zgłoszenia gwarancyjnego poprzez wypełnienie Formularza Gwarancyjnego zawierającego:
a) dane firmy Klienta uprawnionego z gwarancji obejmujące: nazwę, NIP, adres prowadzenia działalności gospodarczej, adres do wysyłki oraz możliwość zaznaczenia odbioru osobistego reklamowanego sprzętu;
b) dane osoby upoważnionej do kontaktu obejmujące: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz adres e-mail osoby upoważnionej do obsługi płatności;
c) opis reklamowanego sprzętu obejmujący nazwę modelu, numer seryjny oraz numer plomby gwarancyjnej;
d) opis usterki zawierający pisemną charakterystykę usterki oraz kody błędów wyświetlane na ekranach urządzeń, jeśli takowe wystąpiły.
Do każdego Formularza reklamacyjnego załączony jest list przewozowy, który Klient może umieścić na przesyłce zawierającej reklamowany sprzęt.
Warunkiem przeprowadzenia naprawy sprzętu przez Sprzedawcę jest przedstawienie przez Klienta dokumentu gwarancyjnego zawierającego nazwę i model sprzętu, datę sprzedaży sprzętu, nazwisko/nazwę nabywcy sprzętu, nazwę/firmę Sprzedawcy. Sprzedawca jest zobowiązany do uzupełnienia powyższych danych, jeżeli nie zostały one wpisane do dokumentu gwarancyjnego w momencie jego wydania Klientowi.
W przypadku niedostarczenia dokumentów potwierdzających, iż dany produkt jest objęty gwarancją, naprawa będzie traktowania jako odpłatna zgodnie z wyceną Sprzedawcy. Czas naprawy będzie liczony od dnia dostarczenia Sprzedawcy wymaganych dokumentów przez Klienta.
Zgłaszając konieczność dokonania naprawy sprzętu Klient winien uprzednio uzgodnić ze Sprzedawcą sposób przekazania sprzętu w celu naprawy. Zgłoszenie konieczności naprawy może zostać złożone na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: [email protected].
Klient może dostarczyć sprzęt objęty zgłoszeniem gwarancyjnym Sprzedawcy według własnego wyboru w jeden z następujących poniższych sposobów:
W razie uzgodnienia, iż sprzęt zostanie odebrany przez Sprzedawcę, winno to nastąpić w terminie 14 dni od daty zgłoszenia konieczności dokonania naprawy przez Klienta. W razie niezachowania tego terminu przez Sprzedawcę, Klient będzie mógł dostarczyć sprzęt Sprzedawcy na jego koszt. W razie braku możliwości dokonania takiego uzgodnienia lub wątpliwości w odniesieniu do jego treści przyjmuje się, iż sprzęt zostanie dostarczony Sprzedawcy przez Klienta na koszt Sprzedawcy, z zastrzeżeniem, że koszt dostarczenia sprzętu podlega zwrotowi przez Sprzedawcę jedynie do kwoty 30,75 złotych.
Sprzęt dostarczany przez Klienta Sprzedawcy winien być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniami w transporcie. Za odpowiednie zabezpieczenie będzie uważane oryginalne opakowanie fabryczne wraz z wszelkimi zabezpieczeniami (blokadami) istniejącymi w chwili odebrania sprzętu przez Klienta od Sprzedawcy. W razie niezastosowania przez Klienta opakowania fabrycznego sprzętu wraz z powyżej wskazanymi zabezpieczeniami będzie on ponosił wszelkie ryzyka związane z uszkodzeniem Sprzętu dostarczanego Sprzedawcy.
Naprawa wad sprzętu objętych gwarancją nastąpi w terminie 30 dni od daty dostarczenia sprzętu Sprzedawcy lub jego odebrania przez Sprzedawcę. Usunięcie wad sprzętu objętych gwarancją będzie dokonywane w okresie obowiązywania gwarancji bezpłatnie. Klient nie będzie ponosił w okresie obowiązywania gwarancji żadnych kosztów związanych z odebraniem i dostarczeniem przez punkt serwisowy sprzętu podlegającego naprawie.
Sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności w razie naruszenia terminów wykonania naprawy oraz odebrania lub dostarczenia sprzętu podlegającego naprawie, jeżeli opóźnienie w tym zakresie będzie spowodowane:
W przypadku wystąpienia zdarzeń wskazanych w punktach a-d) powyżej, terminy na wykonanie naprawy ulegną przedłużeniu o okres, w którym z ww. przyczyn wykonywanie naprawy nie było możliwe.
W przypadku nieuzasadnionego żądania dokonania naprawy w ramach uprawnień gwarancyjnych, Klient poniesie wszelkie koszty związane z dostarczeniem sprzętu Sprzedawcy, jego naprawą oraz odebraniem, a w przypadku naprawy sprzętu w siedzibie Klienta – koszty naprawy oraz przejazdu pracowników Sprzedawcy do miejsca, w którym sprzęt był naprawiany. Za nieuzasadnione żądanie naprawy sprzętu będzie uważane w szczególności żądanie usunięcia uszkodzeń lub dokonania czynności konserwacyjnych (instalacyjnych) nieobjętych gwarancją, jak również żądanie dokonania naprawy pomimo utraty uprawnień z gwarancji.
Obowiązek zwrotu reklamowanego sprzętu Klientowi po dokonaniu jego naprawy spoczywa na Sprzedawcy. Sprzęt ten powinien zostać dostarczony Klientowi w terminie 7 dni po zakończeniu Naprawy. Dokładny termin (poprzez określenie dnia i godziny) dostarczenia sprzętu przez Sprzedawcę zostanie uzgodniony wspólnie przez Sprzedawcę i Klienta. Klient jest zobowiązany do odbioru w powyższym terminie zwracanego przez Sprzedawcę sprzętu. W przeciwnym razie Klient poniesie koszty zwrotu sprzętu przez Sprzedawcę, przy czym termin, w którym nastąpi zwrot nie będzie przekraczać 7 dni od daty zakończenia naprawy.
Naprawy gwarancyjne są wykonywane przez Sprzedawcę nieodpłatnie z wyłączeniem przypadków określonych w Warunkach Gwarancji. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nieuznania nieodpłatnej naprawy w ramach gwarancji, jeżeli:
Na wymienione w toku naprawy gwarancyjnej części lub urządzenia Sprzedawca udziela gwarancji zgodnej z Warunkami Gwarancji. Klientowi wydawany jest nowy dokument gwarancyjny.
Jeżeli sprzęt objęty jest gwarancją jego producenta, Klient może dokonać zgłoszenia gwarancji zgodnie z procedurą wskazaną przez producenta sprzętu.
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową Klientowi będącemu Konsumentem w wykonaniu uprawnień przysługujących z tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie. Reklamacja może zostać złożona na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@rgbautomatyka.pl przy wykorzystaniu formularza reklamacji dostępnego pod adresem: https://www.rgbelektronika.pl/sites/default/files/formularz_reklamacyjny.pdf. Uprawnienie to przysługuje w ciągu 2 (dwóch) lat od daty doręczenia towaru. W takim przypadku Klient może odesłać towar przesyłką pocztową ekonomiczną na adres Sklepu do doręczeń: RGB Elektronika Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k., ul. Długosza 2-6, 51-162 Wrocław.
Celem rozpatrzenia reklamacji towaru, Klient będący Konsumentem powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany towar wraz z dowodem potwierdzającym nabycie go u Sprzedawcy (może to być np. paragon, faktura, dowód zapłaty za konkretne Zamówienie).
Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko Klienta oraz adres e-mail jakimi posłużył się do Klient składając zamówienie, określenie towaru, który jest reklamowany oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń wraz z żądaniem Klienta związanym ze składaną reklamacją. Reklamacja składana pisemnie powinna zawierać ponadto adres korespondencyjny Klienta. W przypadku braku powyższych danych Sprzedawca może zwrócić się do Klienta o ich uzupełnienie.
W ramach składania reklamacji z tytułu uprawnień przysługujących z rękojmi Klient będący Konsumentem może żądać:
Klient będący Konsumentem powinien zgłosić reklamację z tytułu uprawnień przysługujących z rękojmi w ciągu roku od dnia dostrzeżenia wady. Termin na złożenie reklamacji nie może jednak zakończyć się przed upływem dwuletniego okresu odpowiedzialności Sprzedawcy za towar.
Sprzedawca w ciągu 14 dni roboczych ustosunkuje się do reklamacji towaru zgłoszonej przez Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wadę fizyczną towaru powstałą w przypadku jego nieprawidłowego zamontowania lub uruchomienia, w przypadku gdy czynności te nie zostały wykonane przez Sprzedawcę, albo przez Klienta postępującego zgodnie z treścią instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.
W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca zwróci Klientowi koszty związane z odesłaniem reklamowanego towaru i pokryje koszt ponownego wysłania towaru do Klienta. Zwrot środków następuje wedle zasad opisanych w § 11 Regulaminu.
Postanowienia dotyczące prywatności oraz ochrony danych osobowych Klienta, jak również informacje o stosowaniu plików cookies przez Sklep zostały zawarte w Polityce prywatności dostępnej w postaci elektronicznej pod adresem: https://www.rgbautomatyka.pl/pl/help/privacy-policy
Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem, a RGB Elektronika Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Sprzedawca nie jest oficjalnym dystrybutorem ani przedstawicielem żadnego z producentów towarów oferowanych w Sklepie, chyba że co innego wyraźnie wynika z informacji zamieszczonej na stronie Sklepu bądź Opisu produktu. Znaki towarowe, wzory przemysłowe, wzory użytkowe, utwory i wszelkie inne przedmioty prawa własności intelektualnej prezentowane na stronie Sklepu przysługują wyłącznie właścicielom i podmiotom uprawnionym z tych praw własności intelektualnej.
Towary prezentowane na stronie Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Informacja o towarach zamieszczona na stronie Sklepu nie oznacza, że towary są dostępne w magazynie Sklepu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
W przypadku sporów, których stroną jest Konsument, Konsument ma możliwość korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
W przypadku sporów, których stroną jest Klient niebędący Konsumentem lub Indywidualnym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta właściwy do rozstrzygnięcia sporu jest Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia: 01.01.2021 r.
Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn obejmujących:
Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sklep, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich na stronie www.rgbautomatyka.pl. Klienci posiadający Konto Klienta o wprowadzonych zmianach zostaną powiadomieni drogą elektroniczną na podany przez nich adres poczty elektronicznej. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia. Klienci będący Konsumentami lub Indywidualnymi przedsiębiorcami o uprawnieniach Konsumenta w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o zmianie Regulaminu mają możliwość wypowiedzenia umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta.
(miejscowość, data) ____________________
Sprzedawca:
RGB Elektronika Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k., ul. Długosza 2-6, 51 – 162 Wrocław
NIP: 8951985034
e-mail: [email protected]
Nabywca (konsument lub indywidualny przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta):
Imię i nazwisko: ________________________
Adres: ________________________________
Adres e-mail: ___________________________
Nazwa firmy (wyłącznie w przypadku indywidualnych przedsiębiorców o uprawnieniach konsumenta): ___________________________
OŚWIADCZENIE
Ja/My niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów: ___________________ (w tym miejscu należy wpisać nazwę Towaru).
Umowa sprzedaży została zawarta w dniu _________ (w tym miejscu należy wpisać datę zawarcia umowy).
Towar został odebrany w dniu ____________ (w tym miejscu należy wpisać datę odbioru Towaru).
_____________________
Podpis konsumenta
lub indywidualnego przedsiębiorcy
o uprawnieniach konsumenta
(tylko jeżeli oświadczenie jest przesyłane w wersji papierowej)