I) Poniższe definicje zawarte w niniejszych Warunkach Gwarancji będą miały następujące znaczenie:
II) Gwarant udziela Gwarancji sprawnego działania Sprzętu w okresie 24 miesięcy od daty jego sprzedaży wskazanej w Dokumencie Gwarancyjnym, chyba że w Opisie produktu przewidziany jest inny termin obowiązywania Gwarancji. Gwarancja obowiązuje na terytorium całego świata. Okres obowiązywania Gwarancji ulegnie przedłużeniu o okres rozpoczynający się w dniu zgłoszenia konieczności dokonania Naprawy Sprzętu u Gwaranta i kończący się w dniu, w którym Uprawniony z Gwarancji zostanie zawiadomiony przez Gwaranta o zakończeniu Naprawy. Jeżeli w następstwie wykonania obowiązków wynikających z niniejszych Warunków Gwarancji Uprawniony z Gwarancji otrzymał zamiast Sprzętu wadliwego Sprzęt wolny od wad lub też zostały dokonane dwie Naprawy o istotnym charakterze, przewidziany powyżej okres obowiązywania Gwarancji biegnie na nowo od chwili otrzymania przez Uprawnionego z Gwarancji Sprzętu wolnego od wad lub dokonania ostatniej istotnej Naprawy Sprzętu.
III) Sprzęt winien być użytkowany zgodnie z jego przeznaczeniem. Jakiekolwiek naprawy Sprzętu dokonane przez osoby inne niż Gwarant powodują utratę uprawnień z tytułu Gwarancji.
IV) Gwarancja nie obejmuje:
V) Podłączenie Sprzętu wymagającego fachowej instalacji do sieci elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej lub gazowej może być dokonane wyłącznie przez osoby posiadające niezbędne uprawnienia w tym zakresie pod rygorem utraty uprawnień wynikających z Gwarancji. Gwarant może uzależnić dokonanie Naprawy od przedstawienia przez Uprawnionego z Gwarancji dowodu potwierdzającego wywiązanie się przez niego z powyższego obowiązku.
VI) We wszelkich zakresach nie uregulowanych w niniejszych Warunkach Gwarancji będą miały zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności postanowienia artykułów 577–581 Kodeksu cywilnego.
VII) Gwarancja nie wyłącza uprawnień Klienta będącego Konsumentem, który nabył Sprzęt u Gwaranta, z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
I) Serwis wykonuje Naprawy gwarancyjne zgodnie z postanowieniami niniejszych Warunków Gwarancji.
II) Uprawniony z gwarancji po dokonaniu zakupu Sprzętu objętego Gwarancją otrzymuje od Gwaranta automatyczną wiadomość e-mail wraz z opisem procedury dokonania Zgłoszenia gwarancyjnego oraz Formularzem reklamacyjnym.
III) Uprawniony z gwarancji dokonuje Zgłoszenia gwarancyjnego poprzez wypełnienie Formularza Gwarancyjnego zawierającego:
IV) Do każdego Formularza reklamacyjnego załączony jest list przewozowy, który Uprawniony z gwarancji może umieścić na przesyłce zawierającej reklamowany Sprzęt.
V) Warunkiem przeprowadzenia Naprawy Sprzętu przez Gwaranta jest przedstawienie przez Uprawnionego z Gwarancji Dokumentu Gwarancyjnego zawierającego nazwę i model Sprzętu, datę sprzedaży Sprzętu, nazwisko/nazwę nabywcy Sprzętu, nazwę/firmę Sprzedawcy. Sprzedawca jest zobowiązany do uzupełnienia powyższych danych, jeżeli nie zostały one wpisane do Dokumentu Gwarancyjnego w momencie jego wydania Uprawnionemu z Gwarancji.
VI) W przypadku niedostarczenia dokumentów potwierdzających, iż dany produkt jest objęty Gwarancją, Naprawa będzie traktowania jako odpłatna zgodnie z wyceną Serwisu. Czas Naprawy będzie liczony od dnia dostarczenia Serwisowi wymaganych dokumentów przez Uprawnionego z gwarancji.
VII) Zgłaszając konieczność dokonania Naprawy Sprzętu uprawniony z Gwarancji winien uprzednio uzgodnić z Gwarantem sposób przekazania Sprzętu w celu Naprawy. Zgłoszenie konieczności Naprawy może zostać złożone: osobiście, telefonicznie, listem poleconym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
VIII) Uprawniony z gwarancji może dostarczyć Sprzęt objęty Zgłoszeniem Gwarancyjnym Gwarantowi według własnego wyboru w jeden z następujących poniższych sposobów:
IX) W razie uzgodnienia, iż Sprzęt zostanie odebrany przez Gwaranta, winno to nastąpić w terminie 14 dni od daty zgłoszenia konieczności dokonania Naprawy przez Uprawnionego z Gwarancji. W razie niezachowania tego terminu przez Gwaranta, Uprawniony z Gwarancji będzie mógł dostarczyć Sprzęt Gwarantowi na koszt Gwaranta. W razie niemożności dokonania takiego uzgodnienia lub wątpliwości w odniesieniu do jego treści przyjmuje się, iż Sprzęt zostanie dostarczony Gwarantowi przez Uprawnionego z Gwarancji na koszt Gwaranta, z zastrzeżeniem, że koszt dostarczenia nie może przekroczyć kwoty 30,75 złotych.
X) Sprzęt dostarczany przez Uprawnionego z Gwarancji Gwarantowi winien być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniami w transporcie. Za odpowiednie zabezpieczenie będzie uważane oryginalne opakowanie fabryczne wraz z wszelkimi zabezpieczeniami (blokadami) istniejącymi w chwili odebrania Sprzętu przez Uprawnionego z Gwarancji od Sprzedawcy. W razie niezastosowania przez Uprawnionego z Gwarancji opakowania fabrycznego Sprzętu wraz z powyżej wskazanymi zabezpieczeniami będzie on ponosił wszelkie ryzyka związane z uszkodzeniem Sprzętu dostarczanego Gwarantowi.
XI) Naprawa wad Sprzętu objętych Gwarancją nastąpi w terminie 30 dni od daty dostarczenia Sprzętu Gwarantowi lub jego odebrania przez Gwaranta. Usunięcie wad Sprzętu objętych Gwarancją będzie dokonywane w okresie obowiązywania Gwarancji bezpłatnie. Uprawniony z Gwarancji nie będzie ponosił w okresie obowiązywania Gwarancji żadnych kosztów związanych z odebraniem i dostarczeniem przez punkt serwisowy Sprzętu podlegającego Naprawie.
XII) Gwarant nie będzie ponosił odpowiedzialności w razie naruszenia terminów wykonania Naprawy oraz odebrania lub dostarczenia Sprzętu podlegającego Naprawie, jeżeli zwłoka w tym zakresie będzie spowodowana:
XIII) W przypadku nieuzasadnionego żądania dokonania Naprawy, Uprawniony z Gwarancji (lub użytkownik Sprzętu, który utracił uprawnienia z Gwarancji) poniesie wszelkie koszty związane z dostarczeniem Sprzętu Gwarantowi, jego naprawą oraz odebraniem, a w przypadku naprawy Sprzętu u Uprawnionego z Gwarancji – koszty naprawy oraz przejazdu pracowników Gwaranta do miejsca, w którym Sprzęt będzie naprawiany. Za nieuzasadnione żądanie Naprawy Sprzętu będzie uważane w szczególności żądanie usunięcia uszkodzeń lub dokonania czynności konserwacyjnych (instalacyjnych) nieobjętych Gwarancją, jak również żądanie dokonania Naprawy pomimo utraty uprawnień z Gwarancji.
XIV) Obowiązek dostarczenia Sprzętu Uprawnionemu z Gwarancji po dokonaniu jego Naprawy spoczywa na Gwarancie. Sprzęt ten powinien zostać dostarczony Uprawnionemu z Gwarancji w terminie 7 dni po zakończeniu Naprawy. Dokładny termin (poprzez określenie dnia i godziny) dostarczenia Sprzętu przez Gwaranta zostanie uzgodniony wspólnie przez Uprawnionego z Gwarancji i Gwaranta. Uprawniony z Gwarancji jest zobowiązany do odebrania w powyższym terminie dostarczonego przez Gwaranta Sprzętu, w którym usunięto wady objęte Gwarancją. W przeciwnym razie Uprawniony z Gwarancji poniesie koszty ponownego dostarczenia Sprzętu przez Gwaranta, przy czym termin, w którym nastąpi to ponowne dostarczenie, nie może przekraczać 7 dni od daty zakończenia Naprawy i zostanie wyznaczony przez Gwaranta.
XV) Naprawy gwarancyjne są wykonywane przez Serwis nieodpłatnie z wyłączeniem przypadków określonych w Warunkach Gwarancji. Serwis zastrzega sobie prawo do nieuznania nieodpłatnej naprawy w ramach Gwarancji, jeżeli:
XVI) Na wymienione w procesie naprawczym części lub urządzenia Serwis udziela Gwarancji zgodnej z Warunkami Gwarancji. Uprawnionemu z gwarancji wydawany jest Dokument Gwarancyjny.
XVII) Jeżeli Sprzęt objęty jest gwarancją jego producenta, nabywca Sprzętu może dokonać zgłoszenia gwarancji zgodnie z procedurą wskazaną przez producenta Sprzętu.
XVIII) Niniejsze Warunki Gwarancji obowiązują od dnia 13 listopada 2019 roku. Do towarów zakupionych przed 13 listopada 2019 roku zastosowanie mają Warunki Gwarancji w brzmieniu obowiązującym przed 13 listopada 2019 roku.